Programsko rješenje je u primjeni od 2001 godine u velikom broju restorana, kafića, bistroa i drugih ugostiteljskih objekata.
Osnovni naglasci u razvoju i primjeni programa su:
- efikasnost i brzina izdavanja računa
- točnost i preciznost svih obrada i izvještaja
Ključni dio programa je kasa u ugostiteljstvu, koja je nadograđena sa svim potrebnim mogućnosti za vođenje ugostiteljskog objekta. Upravo zbog takve namjene programa, razlikujemo konobarski rad i rad voditelja objekta.
Konobar ima mogućnost obavljanja slijedećih operacija:
- izdavanja računa (što predstavlja 98% njegove aktivnosti)
- pregledavanja izdanih računa
- storniranja pojedinog računa
- generiranje X trake o prometu
Voditelj objekta osim svih mogućnosti koje ima konobar, ima na raspolaganju i slijedeće mogućnosti:
e) proknjižavanja računa po definiranim normativima i ažuriranje zalihe
f) unosa, izmjene, printanja primki, te ažuriranja zalihe
g) generiranja Z trake o prometu
h) pregleda lager liste
i) generiranja KRM kartice o prometu pojedinog artikla
j) predaje Z trake knjigovodstvu pomoću diskete, e-maila ili online predajom
k) predaje evidentiranih ulaza knjigovodstvu
l) definiranje novih artikala
m) definiranja novih proizvoda odnosno normativa
n) definiranja tipki POS tipkovnice
o) definiranja stranki (dobavljača i kupaca)
p) definiranja novih konobara
r) prijenos podataka u novu poslovnu godinu
. . .
Osim potpune podrške za konobarski rad, program omogućava i samostalno vođenje zaliha, te automatsku predaju svih podataka o prometu i zalihi knjigovodstvu.
Izdavanje računa, kao osnovna računalna konobarska aktivnost, maksimalno je brzo i efikasno. Pritiskom na samo dvije tipke programabilne POS tipkovnice izdajemo račun. Gotovo jednako brzo to možemo učiniti i pomoću klasične tipkovnice. Ekran za izdavanje računa prikazan je na slici
Osim samog izdavanja računa, vrlo je intuitivno i jednostavno definiranje načina plaćanja, kao i izdavanje R-1 odnosno R-2 računa.
Programsko rješenje automatski vodi sve potrebne zakonske evidencije (Z i X traka, kontrolna traka, knjiga blagajne, knjiga prometa, PP-MI-PO izvještaj, …). Ključna je svakako Z-traka prometa koju svakodnevno printamo i koja prikazuje ukupni ostvareni dnevni promet, kao i razradu tog prometa po načinima plaćanja. Ogledni primjer Z-trake prikazan je na slici
Pravila pod kojima je dozvoljeno storniranje računa definiraju se prema posebnim zahtjevima svake stranke.
Analiza izdanih računa po nabavnoj vrijednosti jedna je od ključnih analiza ovog programskog rješenja koja nam daje sve pokazatelje uspješnosti poslovanja.
Program ima potpunu podršku za vođenje zalihe ugostiteljskog objekta. Nabavljenu robu evidentiramo na zalihi putem dokumenta primke čija je izrada maksimalno pojednostavljena. Proknjižavanjem računa smanjujemo stanje naše zalihe. U svakom trenutku imamo na raspolaganju pregled stanja zalihe odnosno trenutnu lager listu. Možemo pogledati kakvo je stanje zalihe bilo na pojedini dan. Značajno je i automatsko vođenje KRM kartice svakog artikla kao analize ulaza i izlaza pojedinog artikla na i sa zalihe.
Za ispravno vođenje zalihe ugostiteljskog objekta ključno je precizno definirati normative jela i pića koje prodajemo. Primjer definiranja normativa prikazan je na slici
Od dodatni korisnih mogućnosti vrijedi spomenuti mogućnost ponovljenog proknjižavanja računa sa izmjenjenim normativima.
Za potrebe većih ugostiteljskih objekata dodatno su razrađene mogućnosti zaduživanja po stolovima i izdavanja računa za hranu i piće konzumirano na pojedinom stolu restorana. Tijekom večeri stalno možemo pratiti pregled stanja po stolovima odnosno financijski iznos koji imamo za naplatiti po stolovima.
Veći ugostiteljski objekti koristiti će se još neke dodatne mogućnosti programa kao što su izdavanje računa za vlastitu potrošnju (marende djelatnika), evidentiranje rashoda koji nastaju u svakodnevnom radu, izdavanja hrane i pića drugim objektima putem izdatnica, …
Programsko rješenje može raditi potpuno samostalno na jednom računalu koje predstavlja i kasu i računalo za vođenje poslovanja i zalihe. Ali isto program može raditi i umreženo sa više kasa i centralnim pozadinskim računalom za vođenje poslovanja (backoffice računalo). Backoffice računalo može predstavljati i računalo na udaljenoj izdvojenoj lokaciji i za takve situacije treba dodatno definirati i podesiti način razmjene podataka između tih računala.
Specifične potrebe pojedinih kupaca kada je u pitanju sigurnost podataka, pristup i dostupnost podataka, povezivanje više lokacija na kojima kupac posluje i sa kojih želi pratiti poslovanje, razne specifičnosti samog poslovanja, rješavamo individualnim pristupom svakom kupcu.